21 Ιανουαρίου 2020

Δίαιτα Harcombe

Δημοσιεύθηκε από ΚουζινοΜαγειρέματα

Δίαιτα Harcombe: Φάε χωρίς να μετράς θερμίδες – Αναλυτικό πρόγραμμα διατροφής τριών φάσεων!

Η διατροφή Harcombe, έχει γίνει από την βρετανίδα διατροφολόγος Zoe Harcombe που αφιέρωσε είκοσι χρόνια έρευνας για να ανακαλύψει την πιο αποτελεσματική δίαιτα.

Υποστηρίζει πως οι συνηθισμένες δίαιτες, που ακολουθούμε, με πολύ λίγες θερμίδες ημερησίως και πολλούς περιορισμούς φέρουν τα τελείως αντίθετα αποτελέσματα από τα επιθυμητά σε πολλές γυναίκες.

Αυτό που καταφέρνουμε είναι να οδηγούμαστε σε υπογλυκαιμία, σε δυσανεξία σε κάποιες τροφές και στην ανάπτυξη των μυκήτων candida.

Οι υδατάνθρακες και η ζάχαρη είναι άριστες τροφές για τον μύκητα candida, ο οποίος υπάρχει σε όλους τους οργανισμούς.

Ο μύκητας candida όταν βρίσκεται σε ισορροπία με τους ωφέλιμους μικροοργανισμούς τότε όλα λειτουργούν φυσιολογικά. Το πρόβλημα δημιουργείται όταν, με διάφορους τρόπους, διαταράσσουμε αυτήν την ισορροπία του οργανισμού.

Υποστηρίζει επίσης πως οι γλυκιές και οι επεξεργασμένες τροφές ευθύνονται για την αύξηση του βάρους καθώς επίσης και τα προϊόντα που έχουν ως βάση το λευκό αλεύρι και το λευκό ρύζι. Η δίαιτα harcombe αποτελείται από τρεις φάσεις με την πρώτη φάση να θεωρείται και η πιο δύσκολη. Είναι αυτή που προετοιμάζει τον οργανισμό μας για να δεχτεί έναν άλλον τρόπο διατροφής που όχι μόνο θα μας κάνει να απαλλαχτούμε από τα περιττά κιλά, αλλά θα βοηθήσει και στην καλή υγεία του οργανισμού.

Δίαιτα harcombe – 1η φάση

Η 1η φάση θεωρείται και η πιο δύσκολη κατά την διατροφολόγο γιατί μπορεί να την ακολουθούμε για πέντε ημέρες αλλά είναι αυτή που θα κάνει να σταματήσουν οι λιγούρες και στην ουσία να μπούμε σε μία άλλη φάση διατροφής. Κι επειδή κάθε αρχή και δύσκολη, καλό είναι να θωρακιστούμε την πρώτη εβδομάδα με υπομονή για να φτάσουμε με επιτυχία στα επιθυμητά αποτελέσματα. Κατά την δίαιτα harcombe δεν μετράμε ακριβώς μεζούρες στο γεύμα μας αλλά τρώμε τα επιτρεπόμενα μέχρι να νιώσουμε τον κορεσμό αλλά χωρίς υπερβολές. Φροντίζουμε να τρώμε τρία γεύματα την ημέρα από τις επιτρεπόμενες τροφές και ενδιάμεσα μόνο αν πεινάμε και δεν μπορούμε να κάνουμε διαφορετικά.

Τροφές που επιτρέπονται στην 1η φάση

1) Το κρέας

Στην δίαιτα harcombe επιτρέπονται όλα τα είδη κρέατος όπως χοιρινό, κοτόπουλο, κουνέλι, γαλοπούλα, μοσχάρι, αρνί, ακόμα και ζαμπόν ή μπέικον αρκεί να είναι φρέσκα και όχι καπνιστά.

2) Ψάρι

Τα ψάρια είναι επίσης από τις επιτρεπόμενες τροφές και πολύ ωφέλιμες για τον οργανισμό, αλλά και πάλι το ψάρι δεν πρέπει να είναι επεξεργασμένο. Μπορούμε να καταναλώσουμε φρέσκο ψάρι μαγειρεύοντάς το με τον τρόπο που μας αρέσει. Επίσης επιτρέπονται τα θαλασσινά.

3) Λαχανικά

Μπορούμε να καταναλώσουμε όλων των ειδών τα λαχανικά και τις σαλάτες που επιθυμούμε χωρίς κάποιον περιορισμό. Το μόνο που πρέπει να αποφύγουμε είναι οι πατάτες οι οποίες περιέχουν υδατάνθρακες και τα μανιτάρια που βοηθούν στην ανάπτυξη του μύκητα candida.

4) Μόνο το γιαούρτι

Από τα λεγόμενα γαλακτοκομικά, στην δίαιτα harcombe, επιτρέπεται μόνο το γιαούρτι. Προσοχή, αυτό που επιτρέπεται είναι το γιαούρτι και όχι τα επιδόρπια γιαουρτιού.

5) Τα αυγά

Αν είστε λάτρεις του αυγού τα νέα είναι πολύ καλά για εσάς. Μπορείτε να απολαμβάνετε το αυγό σας χωρίς τύψεις όπως εσείς επιθυμείτε!

Τροφές που δεν επιτρέπονται στην 1η φάση

Εκτός από τις πατάτες, τα μανιτάρια,τα γαλακτοκομικά, τις επεξεργασμένες τροφές και τα καπνιστά, υπάρχουν κάποιες τροφές που θεωρούνται ότι πρέπει να αποφεύγονται. Τροφές με μαγιά, προϊόντα από λευκό αλεύρι, το λευκό ρύζι, το αλκοόλ, ο καφές και οι χυμοί φρούτων πρέπει να αποφεύγονται γιατί είναι επεξεργασμένοι.

Δίαιτα harcombe – 2η φάση

Η δεύτερη φάση της δίαιτας harcombe διαρκεί μέχρι να φτάσουμε στο επιθυμητό βάρος. Ο κάθε οργανισμός αντιδράει διαφορετικά στις δίαιτες και κάθε γυναίκα την ακολουθεί με διαφορετική προσέγγιση. Κάποιες ακολουθούν την δίαιτα που αποφάσισαν να κάνουν πιστά και κάποιες γυναίκες απλά όσο καλύτερα μπορούν.

Τροφές που επιτρέπονται στην 2η φάση

Στις τροφές που επιτρέπονται στην 2η φάση περιλαμβάνονται όλες αυτές που καταναλώναμε κατά την 1η φάση όπως κρέας, ψάρι, αυγά, λαχανικά, σαλάτες και θα προστεθούν και κάποια που ίσως στερηθήκαμε και μας έλειψαν κατά την πρώτη φάση προσαρμογής. Μπορούμε πλέον να καταναλώνουμε μαύρο ψωμί, ζυμαρικά ολικής άλεσης, γαλακτοκομικά, φρούτα, όσπρια αλλά και ένα ποτήρι κόκκινο ή λευκό κρασί με προτίμηση στο πρώτο.

Τροφές που αποκλείονται στην 2η φάση

Οι τροφές που συνεχίζουν να λείπουν και από την δεύτερη φάση είναι η μαγιά, τα μανιτάρια, οι χυμοί, και γενικά οι επεξεργασμένες τροφές. Επίσης αποκλείονται οι επεξεργασμένοι υδατάνθρακες, η ζάχαρη και τα φρούτα με υψηλή περιεκτικότητα σε ζάχαρη όπως είναι οι μπανάνες. Αυτό που θεωρείται στην δίαιτα harcombe πολύ σημαντικό είναι να μην συνδυάζουμε στο ίδιο γεύμα και λίπη και υδατάνθρακες. Κάθε γεύμα μας θα περιέχει ή μόνο λίπη ή μόνο υδατάνθρακες, ανάλογα τι θα επιλέξουμε να καταναλώσουμε.

Δίαιτα harcombe – 3η φάση

Κατά την τρίτη φάση της δίαιτας αρχίζει η συντήρηση και μπορούμε πλέον να μιλάμε για μια σωστή και ισορροπημένη διατροφή και όχι για δίαιτα. Η τρίτη φάση μπορεί να μας γίνει τρόπος ζωής και να ωφεληθούμε για πάντα κάνοντας μία διατροφή που θα μας χαρίσει υγεία και ευεξία! Έχουμε φτάσει στο σημείο που έχουμε αποτοξινωθεί και πλέον πρέπει να διατηρήσουμε το βάρος μας αφού έχουμε απαλλαχθεί από τα περιττά κιλά. Μπορούμε να τρώμε τα πάντα αποφεύγοντας την ζάχαρη και τα υδρογονωμένα λίπη. Τα υδρογονωμένα λιπαρά βρίσκονται σε επεξεργασμένα τρόφιμα και με αυτόν τον τρόπο οι εταιρίες κάνουν τα προϊόντα τους λιγότερο ευπαθή με μεγαλύτερη διάρκεια ζωής. Αυτό όμως που πρέπει να γνωρίζουμε είναι πως καθιστούν τα προϊόντα χαμηλής ποιότητας και επιβαρύνουν τον οργανισμό μας. Έτσι γίνεται προσπάθεια τα τελευταία χρόνια από εταιρίες να μην χρησιμοποιούν τον συγκεκριμένο τρόπο συντήρησης. Υδρογονωμένα λιπαρά βρίσκουμε ιδιαίτερα στα έτοιμα φαγητά από έξω λόγω της φθηνής πρώτης ύλης.

Προτού επιλέξουμε μία δίαιτα την οποία θεωρούμε πως μπορούμε να την ακολουθήσουμε πρέπει να επισκεφτούμε κάποιον ειδικό ο οποίος θα μας ενημέρωνε σχετικά και φυσικά πριν από κάθε δίαιτα καλό είναι να ελέγχουμε πρώτα την κατάσταση της υγείας μας και τις ανάγκες του οργανισμού μας ώστε να κάνουμε σωστή επιλογή και να αποφύγουμε δυσάρεστες καταστάσεις. Κάθε δίαιτα αντιπροσωπεύει συγκεκριμένη κατηγορία γυναικών οπότε κι εσείς θα επιλέξετε ποια σας ταιριάζει αφού πρώτα ενημερωθείτε για τα οφέλη της κάθε μιας και πόσο πιστά μπορείτε να την ακολουθήσετε. Να θυμάστε πως βασικότερο όλων είναι η καλή διάθεση σε συνδυασμό με την θετική σκέψη και την αποφασιστικότητα! Δεν είναι αρκετό να ακολουθήσουμε μία δίαιτα απλά για να χάσουμε κιλά για ένα διάστημα αφού αυτό που χρειαζόμαστε πραγματικά είναι να κάνουμε τρόπο ζωής την καλή και ισορροπημένη διατροφή. Έτσι φροντίζουμε να τα συνδυάσουμε όλα για να μάθουμε να αγαπάμε το σώμα μας και όχι να το ταλαιπωρούμε!